Lansarea competiției de burse speciale pentru activitatea științifică 2024-2025 la Universitatea Babeș-Bolyai
Calendarul competiției:
– Depunerea aplicațiilor în platforma dedicată burselor (https://inscrieri.ubbcluj.ro/burse/): 4-18 octombrie 2024 (ora 16.00);
– Transmiterea către DMCS a proceselor verbale referitoare la procesul de evaluare din facultăți: 8 noiembrie 2024;
– Verificarea administrativă a aplicațiilor și selecția finală realizată de Consiliul Științific-UBB: 11-22 noiembrie 2024;
– Afișarea rezultatelor: 27 noiembrie 2024;
– Semnarea contractelor de finanțare: 28 noiembrie 2024.
Informațiile legate de prezenta competiție pot fi găsite la adresa: https://cercetare.ubbcluj.ro/ro/burse-speciale-pentru-activitatea-stiintifica-competitia-2024-2025.
Model cerere bursă specială 2024-2025. RO / EN
Hotărârea privind aprobarea Regulamentului de acordare a burselor pentru studenți.
În atenția studenților care solicită burse de ajutor social
- Pentru informații referitoare la veniturile care trebuie cuprinse în declarația pe proprie răspundere (Anexa 8), vă rugăm să consultați Regulamentul de acordare a burselor;
- Precizări legate de categoriile de venituri care se iau în calcul la determinarea venitului mediu net pe membru de familie, puteți găsi în Art.20 din Regulamentul de acordare a burselor pentru studenți;
Studenții care aplică pentru obținerea burselor de ajutor social sunt rugați să completeze acordurile pentru prelucrarea datelor cu caracter personal în vederea verificării respectării criteriilor de acordare a bursei de ajutor social, fiind necesar câte un formular pentru solicitant (student) și separat pentru fiecare dintre membrii familiei.
Dosarele depuse în vederea obținerii unei burse de ajutor social se preiau în forma înaintată de student. Este interzis refuzul de înregistrare a dosarului. Completarea acestor dosare survenită ulterior depunerii nu este posibilă, cu excepția clarificărilor solicitate de Comisia de burse pe facultate în platformă și doar în intervalul de depunere a cererilor.
Puteți accesa platforma de depunere a solicitărilor de bursă aici.
Anunț informativ privind acordarea burselor
Bursele de performanță, și de ajutor social diferă atât la nivelul criteriilor de eligibilitate și atribuire, cât și la nivelul cuantumului lor, conform rezumatului de mai jos.
Pentru informații complete privind procesul de acordare a burselor, vă recomandăm să consultați Regulament privind acordarea burselor pentru studenți.
BURSA DE PERFORMANȚĂ I
- se acordă începând cu semestrul al doilea din primul an de studiu, pe o durată de șase luni, iar valoarea sa e 1500 lei/lună;
- se atribuie în ordinea descrescătoare a mediilor generale obținute în sesiunea de examene din semestrul anterior (dacă media ta e cel puțin 8,50).
BURSA DE PERFORMANȚĂ II
- se acordă semestrial, pe o durată de șase luni, iar valoarea sa e de 1100 RON/lună;
- se atribuie în ordinea descrescătoare a mediilor generale obținute în sesiunea de examene din semestrul anterior/a mediilor obținute la admitere (dacă media ta e cel puțin 8,50).
Cererile pentru bursele de performanță se depun exclusiv online la adresa https://burse.inscrieri.ubbcluj.ro/ în perioada 30.09.2024 (0ra 8:00) – 18.10.2024 (ora 16). Toate documentele depuse (cerere, declarație, adeverințe de la alte facultăți dacă este cazul) trebuie încărcate într-un singur document.
Bursele de performanță I și II sunt burse din aceeași categorie, și deci nu se pot cumula. Prin urmare, o singură cerere înaintată în vederea obținerii bursei este suficientă.
Numărul de studenți care beneficiază de bursă de performanță I sau II se calculează în funcție de fondul de burse al facultății.
BURSELE DE AJUTOR SOCIAL ȘI MEDICAL
- pot fi cumulate cu alte burse obținute, precum cea de performanță, însă necesită depunerea unui dosar specific;
- pot avea caracter permanent (pe întreaga durată a unui semestru universitar)
- pentru studenții orfani, respectiv pentru care s-a dispus ca măsură de protecție plasamentul;
- pentru studenții care suferă de afecțiuni cronice;
- pentru studenții care provin din familii cu venituri mici;
sau ocazional (de una sau de două ori pe an universitar în funcţie de situaţii)
-
- de ajutor pentru îmbrăcăminte sau încălțăminte;
- de ajutor de maternitate;
- în caz de deces.
Documentația necesară în vederea obținerii burselor sociale diferă în funcție de situația în care vă aflați; pentru a stabili care sunt documentele necesare pentru dosar, recomandăm consultarea Regulamentului privind acordarea burselor pentru studenți.
Dosarul pentru bursa de ajutor social și medical va fi scanat obligatoriu într-un singur document și încărcat în perioada 30.09.2024 (0ra 8:00) – 18.10.2024 (ora 16) la adresa https://burse.inscrieri.ubbcluj.ro/.
Este important să vă încărcați dosarul pentru acordarea bursei de ajutor social și medical cât mai repede posibil, astfel încât, dacă primiți observații din partea Comisiei de burse a facultății, să aveți timpul necesar pentru completarea și depunerea dosarului electronic.
Cererile pentru BURSELE DE PERFORMANȚĂ se depun exclusiv online la adresa https://burse.inscrieri.ubbcluj.ro/ în perioada 30.09.2024 (0ra 8:00) – 18.10.2024 (ora 16)
Dosarul pentru BURSA DE AJUTOR SOCIAL ȘI MEDICAL va fi scanat într-un singur document și încărcat în perioada 30.09.2024 (0ra 8:00) – 18.10.2024 (ora 16) la adresa https://burse.inscrieri.ubbcluj.ro/.
Obligatoriu cererea și declarație pe proprie răspundere a studentului referitoare la conformitatea documentelor, în vederea depunerii documentelor pentru bursă de performanță, sociale, medicale, prin mijloace electronice TREBUIE SEMNATE.
ANEXA5_HS67-2021_Regulament burse speciale
SPECIAL SCHOLARSHIPS 2021-2022(EN)
H.S. NR. 8320/ REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ȘI FUNCȚIONARE A INSTITUTULUI STARUBB
REGULAMENT PRIVIND ACORDAREA BURSELOR PENTRU STUDENȚI, 2022-2023
MODEL_CERERE BURSĂ DE AJUTOR SOCIAL
MODEL DECLARAȚIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
LISTĂ DOCUMENTE NECESARE
ANEXA 7
ANEXA 8
ANEXA 9
ANEXA 10
MODEL CERERE BURSĂ ȘI DECLARAȚIE
LISTĂ DOCUMENTE NECESARE
2023-2024 SEM. II
În urma contestațiilor, a sesizărilor primite precum și a clarificărilor solicitate Comisiei centrale de burse, repartizarea finală burselor s-a făcut ținând cont de ponderea numărului de studenți pe cele 2 domenii și a nivelului de studii (licență/master). Prin urmare au apărut modificări față de lista inițială.