ANUNȚ SELECȚIE MOBILITĂȚI INTENSIVE DE SCURTĂ DURATĂ
ERASMUS+ (SHORT INTENSIVE PROGRAMME)
AN ACADEMIC 2023-2024
Facultatea de Teatru și Film organizează, în perioada 23.01.2024 – 31.01.2024, procesul de selecţie pentru 9 locuri disponibile în cadrul proiectului de mobilități intensive de scurtă durată (SIP) ERASMUS+ care vor fi efectuate în luna februarie 2024 la École nationale supérieure des Arts Décoratifs (ENSAD
La această selecție pot participa studenți ai Facultății de Teatru și Film înscriși la nivel masterat (MA) și doctorat (Phd) în domeniul Teatru și Artele Spectacolului
Detalii despre programul SIP:
Criterii de eligibilitate:
Ø Studenții au participat obligatoriu la programul SIP EuroFabrique 2 Extreme contemporary performing arts organizată în noiembrie-decembrie 2023.
Ø Studenții trebuie să fie înmatriculați la Universitatea Babeș-Bolyai, Facultatea de Teatru și Film, la unul dintre nivelele de studiu menționate în anunțul de selecție, indiferent de statut (”bugetat” sau ”cu taxa”).
Ø Cunoașterea limbii franceze la nivel C2 este obligatorie. Condiția deținerii unui certificat de limbă nu se aplică studenților care vor studia în cadrul universității partenere în aceeași limbă în care studiază la Universitatea Babeș-Bolyai.
Ø Cunoașterea limbii engleze la nivel B2 este obligatorie.
Calendarul procesului de selecție este următorul:
23.01.2024 Afișarea anunțului de selecție (site FTF)
23.01.2024 – 30.01.2024 Transmiterea în format electronic, prin e-mail la adresa
katalin.agnes.bartha@ubbcluj.ro a dosarelor de candidatură de către studenți (cel târziu până în data de 30.01.2024, la ora 24:00)
31.01.2024 Comunicarea rezultatelor procesului de selecție (site FTF).
Datorită termenului scurt de nominalizări calendarul nu permite o perioadă de contestații.
Dosarul de candidatură, transmis prin e-mail la adresa katalin.agnes.bartha@ubbcluj.ro va cuprinde următoarele documente:
Notă: În situația în care candidatul este programat la un test de competență lingvistică dupa încheierea procesului de selecție (ex.: Lingua, Alpha, alte certificare internaționale cum ar fi Toefl, Cambridge, DELF/DALF, DELE, etc.), este necesară o declarație pe proprie răspundere mentionand faptul că, în cazul în care studentul este selectat, dosarul de candidatură va fi completat ulterior cu o copie a certificatului obținut. Candidații care nu au posibilitatea de a obține un certificat/atestat, în cazul în care vor fi selectați, vor participa la o testare lingvistică online, oferită de Centrul de Cooperări Internaționale al UBB, după încheierea procesului de selecție, la care va fi necesară obținerea unui nivel minim de B1/B2. Candidații vor realiza o declarație pe proprie răspundere prin care își vor asuma participarea la această testare și o vor anexa dosarului de candidatură. Acordarea mobilității către un candidat va fi condiționată de obținerea calificativului minim, la testarea online. Condiția deținerii unui certificat de limbă nu se aplică studenților care vor studia în cadrul universității partenere în aceeași limbă în care studiază la Universitatea Babeș-Bolyai.
Criteriile de evaluare a candidaţilor vor fi următoarele:
Comisia de selecție a candidaţilor:
ANUNȚ SELECȚIE MOBILITĂȚI MIXTE DE SCURTĂ DURATĂ (BIP) ERASMUS+
ERASMUS+ AN ACADEMIC 2023-2024
MAI, 2024
Facultatea de Teatru și Film organizează, în perioada 09.05.2024 – 20.05.2024, procesul de selecţie pentru 6 locuri disponibile în cadrul proiectului de mobilități mixte de scurtă durată (BIP) ERASMUS+ care vor fi efectuate în perioada iunie-iulie 2024 la Universitatea Girona ERAM.
La această selecție pot participa studenți ai Facultății de Teatru și Film înscriși la nivel licență anul III. (BA), masterat (MA) în domeniul Teatru și Artele Spectacolului și în domeniul Cinematografie și Media
Detalii despre modulele programului BIP:
Criterii de eligibilitate:
Ø Studenții trebuie să fie înmatriculați la Universitatea Babeș-Bolyai, Facultatea de Teatru și Film, la unul dintre nivelele de studiu menționate în anunțul de selecție, indiferent de statut (”bugetat” sau ”cu taxa”).
Ø Cunoașterea limbii engleze la nivel B2 este obligatorie.
Calendarul procesului de selecție este următorul:
09.05.2024 Afișarea anunțului de selecție (site FTF)
09.05.2024 – 19.05.2024 Transmiterea în format electronic, prin e-mail la adresa
katalin.agnes.bartha@ubbcluj.ro a dosarelor de candidatură de către studenți (cel târziu până în data de 20.05.2024, la ora 24:00)
20.05.2024 Comunicarea rezultatelor procesului de selecție (site FTF).
Datorită termenului scurt de nominalizări calendarul nu permite o perioadă de contestații.
Dosarul de candidatură, transmis prin e-mail la adresa. katalin.agnes.bartha@ubbcluj.ro va cuprinde următoarele documente (adunat într-un singur PDF):
Notă: În situația în care candidatul este programat la un test de competență lingvistică dupa încheierea procesului de selecție (ex.: Lingua, Alpha, alte certificare internaționale cum ar fi Toefl, Cambridge, DELF/DALF, DELE, etc.), este necesară o declarație pe proprie răspundere mentionand faptul că, în cazul în care studentul este selectat, dosarul de candidatură va fi completat ulterior cu o copie a certificatului obținut. Candidații care nu au posibilitatea de a obține un certificat/atestat, în cazul în care vor fi selectați, vor participa la o testare lingvistică online, oferită de Centrul de Cooperări Internaționale al UBB, după încheierea procesului de selecție, la care va fi necesară obținerea unui nivel minim de B1/B2. Candidații vor realiza o declarație pe proprie răspundere prin care își vor asuma participarea la această testare și o vor anexa dosarului de candidatură. Acordarea mobilității către un candidat va fi condiționată de obținerea calificativului minim, la testarea online. Condiția deținerii unui certificat de limbă nu se aplică studenților care vor studia în cadrul universității partenere în aceeași limbă în care studiază la Universitatea Babeș-Bolyai.
Criteriile de evaluare a candidaţilor vor fi următoarele:
Comisia de selecție a candidaţilor:
ERASMUS+ este noul program al Uniunii Europene care se adresează următoarelor domenii: educație, formare, tineret și sport pentru perioada 2014-2020 având ca și obiective dezvoltarea competențelor și a capacității de inserție profesională prin oferirea unor oportunități de educație, formare și activități de tineret sau sport.
Noul program reunește șapte programe europene de finanțare Life Long Learning (Invățare pe Tot Parcursul Vieții, Tineret în Acțiune), Erasmus Mundus, Tempus, Alfa, Edulink și programul de cooperare cu țările industrializate.
Mobilităţi de studiu pentru studenţi
Mobilități de practică pentru studenți (plasamente studențești)
Mobilităţi cadre didactice
Formarea cadrelor didactice şi a personalului nedidactic
să ajute studenţii să beneficieze educaţional, lingvistic şi cultural de o experienţă de studiu în alte ţări europene;
să promoveze cooperarea între instituţii şi îmbogăţirea mediului educaţional al instituţiilor gazdă;
să contribuie la dezvoltarea unui corp comun de tineri calificaţi, cu deschidere şi cu experienţă internaţională, ca viitori specialişti;
să faciliteze transferul de credite şi recunoaşterea perioadelor de mobilitate petrecute în străinătate, cu ajutorul sistemului ECTS sau a unui alt sistem de credite compatibil.
Mobilități de practică pentru studenţi (în întreprinderi, centre de formare, centre de cercetare şi alte organizaţii)
Plasamentul este considerat o perioadă de practică profesională într-o întreprindere sau organizaţie din altă ţară participantă la Program, având ca scop formarea studenţilor în vederea adaptării la cerinţele pieţei de muncă prin dobândirea unor cunoştinţe practice.
Organizaţiile gazdă pentru plasamentele studenţeşti pot fi întreprinderi, centre de formare, centre de cercetare, alte tipuri de organizaţii profesionale.
Caracteristicile plasamentelor individuale sunt:
asigurarea recunoaşterii integrale de către instituţia de învăţământ superior de origine a perioadei petrecute în străinătate;
semnarea unui acord de stagiu referitor la programul perioadei de plasament; acest contract trebuie aprobat de către instituţia de învăţământ superior de origine şi de către organizaţia gazdă.
efectuarea plasamentului în baza unui contract aprobat de către instituţia de învăţământ superior de origine, organizaţia gazdă şi de beneficiar.
Mobilităţi ale cadrelor didactice pentru misiuni de predare în instituţii de învăţământ superior
să permită studenţilor care nu pot să participe într-un plan de mobilităţi să beneficieze de cunoştinţele şi expertiza unor cadre didactice universitare din alte ţări europene;
să promoveze schimbul de expertiză şi experienţa în ceea ce priveşte metodologia de predare;
să încurajeze universităţile să îşi extindă şi să îşi îmbogăţească conţinutul cursurilor pe care le oferă.
Formarea cadrelor didactice şi a personalului nedidactic în instituţii de învăţământ superior şi intreprinderi
Mobilitatea cadrelor didactice dintr-o instituţie de învăţământ superior către o întreprindere (Activităţile pot varia foarte mult, de la seminarii, ateliere, până la perioade de formare practică.)
Mobilitatea personalului administrativ şi nedidactic din instituţii de învăţământ superior către o instituţie de învăţământ superior parteneră.
Mobilitatea personalului didactic dintr-o instituţie de învăţământ superior către o instituţie parteneră în scopul perfecţionării academice.
Mobilitatea se realizează pe baza acordurilor interinstituţionale.
Selecţia este făcută de către instituţia de învăţământ superior de origine. Grantul este administrat de către instituţia de învăţământ superior.
Condiţia esenţială pentru acordarea oricărui grant o reprezintă respectarea unui plan de lucru convenit de către ambii parteneri, instituţia de origine şi instituţia/întreprinderea gazdă